نقد و بررسی Destiny 2

نقد و بررسی Destiny 2

همانطور که میدانید این نسخه دوم از سری بازی های Destiny هست که توسط استودیو بانجی در کنار پشتیبانی کمپانی اکتیویژن ساخته شد.
این بازی شوتینگ کاملا آنلاین فرصت استثنایی را در اختیار کاربران قرار داده است تا در کنار بهره وری از گرافیک تصویری بسیار جذاب به شوتینگ اول شخص و حرفه ای بپردازند.
Destiny 2 بر روی پلت فرم های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شده و بازخورد خوبی را از طرف منتقدین و کاربران خود تا کنون دریافت کرده است.
طبق آمار کاربران همزمان این بازی پر طرفدار و محبوب شوتینگ از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است و استودیو بانجی این ندا را داده است که نسخه دوم بازی Destiny بر خلاف نسخه اول در تاریخ 2 آبان ماه برای اولین بار بر روی پلت فرم پی سی نیز عرضه خواهد شد و کاربران پی سی نیز میتوانند این بازی جذاب را تجربه کنند.
در پی جنجال هایی که این بازی در هفته اول انتشار به پا کرد در صدر جدول مجله فروش انگلستان قرار گرفت و امتیاز های قابل توجهی را از سایت های معتبر گیمینگ کسب کرد که این باعث میشود Destiny 2 در لیست بازی های موفق سال 2017 قرار گیرد.
Destiny 2 با حضور شخصیت های آشنای نسخه قبلی،با وجود قوی نبودن از نظر داستانی گرافیک چشم نواز و گیم پلی روان و سرعتی را در اختیار شما قرار میدهد.
داستان این بازی تفاوت چندانی نسب به نسخه قبل ندارد،اما به گفته بانجی در این نسخه به روایت داستانی اهمیت بیشتری داده شده و به گونه ای در این مبحث قوی تر از نسخه اول است که سعی دارد در کنار گرافیک و انیمیشن منحصر به فرد خودش شما و دوستانتان را درگیر روایتی احساسی کند.
نکته اینجاست که با وجود همه این تفاصیر همچنان Destiny 2 به استثنا چند صحنه نمی تواند داستان قوی را ارائه دهد.
در داستان روشنایی به راه درست و قدرت تشبیه و تاریکی به عنوان دشمن شناخته می شود.
این نسخه وقایع بعد از دریافت بسته Rise of Iron را روایت می کند،با حمله لژیون های سرخ آخرین شهر به تصرف آنها در آمده و در پی این اتفاقات نور یا Light مسدود شده و گاردین ها با از دست دادن قدرت فرار را انتخاب کرده اند.
کاربران سکانس های آغازین را پر هیجان ترین بخش ها نام گذاری کرده اند،هنگامی که نا امیدی را در کلمات گاست با موسیقی فوق العاده ای به گوش میخورد و شما به دنبال راه نجات خود می گردید.
از بین رفتن اتحاد بین گاردین ها و از دست دادن قدرت با در دست نداشتن نور که منشا قدرت گاردین هاست،طیف داستانی Destiny 2 را تشکیل می دهد.

 

یکی از مشکلاتی که کاربران Destiny 2 درگیر خود کرده مشکل صفحات بارگذاری یا به اصطلاح صفحات انتظار (لودینگ) که گاهی ممکن است چند دقیقه به طول انجامد.
دلیل عمده این لودینگ های طولانی می تواند تماما آنلاین بودن بازی باشد و با وجود این حجم از کاربران همزمان بدیهی است که گاهی اوقات شاهد این مشکلات از طرف سرور های بازی باشیم.
با وجود این که Destiny 2 پی رو داستان نسبتا ضعیفی است،می توان دلیل موفقیت این بازی را طراحی صحنه ها و صدا گذاری های فوق العاده آن دانست و گاه حتی ممکن است که بازی همانند فیلم های هیجان انگیز هالیوودی به نظر برسد و باعث ترشح آدرنالین در بازیکنان شود،اما برخی باور دارند که Destiny 2 از این نظر نیز به اندازه کافی موفق نبوده و ممکن است در زمانی که شما منتظر یک نبرد بزرگ تر هستید شاهد به اتمام رسیدن بازی باشید.
با در نظر نگرفتن ماموریت های جانبی و اتفاقات عمومی در بازی می توان به سطح پایین قدرت که باعث تمام نشدن زود هنگام بازی است اشاره کرد.
شایان به ذکر است که نقش آفرینی ها و سیستم شوتینگ تمام عیار Destiny 2 با تلفیق شدن این موضوع با آنلاین بودن این بازی باعث شده که هیچگاه خسته کننده نشود.
Destiny 2 از گیم پلی شلوغی برخوردار  است و از آسمان و زمین شاهد سرازیر شدن دشمنان خواهید بود.
نکته جالبی که در مورد گیم پلی این بازی وجود دارد،تنوع ظاهری دشمنان است،به طوری که شما با ورود به هر سیاره یا مکان های جدید می توانید با دشمنانی با ظاهری جدید رو به رو شوید.
اما جالب است که بدانید با این وجود در برسی رفتار و نوع حمله دشمنان می توانید متوجه شوید که در این باره تنوع چندانی به چشم نمی رسد و این موضوع فقط در مورد شکل ظاهری آنها صدق می کند.
یکی از موضوع های پر طرفدار این بازی امکان شخصی سازی لباس،سلاح ها و آیتم های موجود در بازی است،به گونه ای که تنوع باور نکردنی این موضوع هرگز باعث نمی شود که به کاربرها احساس تکراری شدن دست بدهد.
تنوع بیش از وسایل نقلیه،تجهیزات،سلاح ها و پوشش های بازی Destiny 2 را نسبت به بقیه بازی های شوتینگ متمایز میکند.
امکان انجام دادن ماموریت ها به صورت چند نفره و با دوستان خود به صورت روان و سریع با اینترتی پایدار تجربه ای است که حتما توصیه میکنم این تجربه را از دست ندهید.
کاربرهای این بازی حتی می توانند با ورود به Clan با دوستان خود به انجام ماموریت ها بپردازند و امتیازات و جوایز بهتری را نیز کسب کنند.
بازی مانند سابق سه کلاس اصلی تایتان،هانتر و وارلاک را در اختیار بازیکن قرار میدهد و هر یک از کلاس ها از نظر توانایی ها قدرت ها با یکدیگر دارای تفاوت هستند.
تغییر حالت دوربین از اول شخص به سوم شخص،ماموریت های متنوع هفتگی،انبوهی از سلاح ها و سورپرایز های موجود در Destiny 2 طراحی ماهرانه و متفاوت بانجی را به رخ می کشد.
قسمت PvP بازی Destiny 2 نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است،در این قسمت شما می توانید به رقابت بر علیه دیگر بازیکنان همزمان بپردازید و جالب است که این اختیار وجود دارد که هرگاه بازیکنان مایل باشند می توانند به جای هوش های منصنوعی طراحی شده توسط بازی به مصاف دیگر بازیکنان آنلاین بروند.
یکی از مشکلات دیگری که درباره Destiny 2 بیش از پیش از آن صحبت شده است،مشکلات بُعد فیزیکی بازی از قبیل رد شدن از داخل بدن NPC های موجود و بازیکنان است و همیشه به صورت یک امتیاز منفی از نظر طراحی برای بانجی به شمار می آید.
از نقاط قوت Destiny 2 می توان به صدا گذاری ها و موسیقی های خارق العاده این اثر پرداخت که هر شخصی را درگیر میکند.
انتخاب موسیقی های گوش نواز و تاثیر گذار نشان دهنده حرفه ای بودن خالقان این بازی است،به طوری که موسیقی ها حتی در روند داستان بازی نیز نقش مهمی دارد و همواره مرتبط و مطابق با پیش روی بازی هستند.
با وجود مشکلات اندک این بازی بی اغراق می توان Destiny 2 را به عنوان یکی از موفق ترین بازی های سال 2017 نام برد و بانجی را به خاطر این اثر کاملا متفاوت در عرصه بازی های شوتینگ ستود.