دیدی متفاوت از بازی محبوب Dota 2

دیدی متفاوت از بازی محبوب Dota 2

تا به حال فکر کردید که اگر فاصلهٔ دوربینِ بازی دوتا ۲ مقداری بالاتر بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

توجه : در آپدیت آخر بازی متاسفانه این روش کار نمیکند. در حال آماده سازی آموزش جدید هستیم.

بازی‌های سبک استراتژیک بر خلاف بازی‌های اکشن و شوتر که دوربین اول شخص یا سوم شخص دارن دارای دوربین از نمای بالا هستن که بازیکن با توجه به نیازش می‌تونه این دوربین رو به هرجایی از محیط بازی که دوست داره تغییر بده.

این نوع دوربین یک نکتهٔ حائز اهمیتی که داره فاصله یا به عبارتی مقدار بالا بودن دوربین از سطح زمینِ بازی هست ، چرا که این مقدار تاثیر بسیار زیادی روی جزئیاتی که بازیکن می‌تونه توی یک صحنه مشاهده کنه داره و این موضوع مستقیماً روی بازی و بازده بازیکن تاثیر گذار هست.

در عکس زیر سعی‌ کردیم تا مقداری این تفاوت رو به تصویر بکشیم :

هرچند که شرکت Valve مقدار فاصلهٔ دوربین بازی رو روی ۱۱۳۴ تنظیم و قفل کرده ، اما علی‌‌رغم تلاش‌های این کمپانیِ بزرگ با استفاده از یکسری ترفند‌ها می‌شه این عدد رو که بیانگر فاصلهٔ دوربین هست، به دلخواه تغییر داد که در ادامه EZPing آموزشی در این زمینه رو برای کاربرانِ عزیز فراهم کرده.

در گذشته (قبل از نسخهٔ Reborn ) با استفاده از برنامه‌های Memory Editing مثل Cheat Engine ، ArtMoney ، و …. میشد این فاصله رو توی بازی و در حالی‌ که بازی اجرا شده تغییر داد ، اما بعد از آپدیت شدنِ دوتا ۲ به نسخهٔ Reborn این ترفند پتچ شد و دیگه قابل تغییر نیست . اما این مقدار هنوز با دسترسی به فایل‌های کانفیگِ بازی قابل تغییر هست.

برای انجامِ این ترفند شما ۲ راه دارید ،

راه اول تغییر دادن این عدد با استفاده از ویرایش کردن فایل Client.dll به صورت دستی‌.

راه دوم استفاده از برنامه‌ای که سایت EZPing برای راحتی‌ شما کاربران عزیز تهیه کرده. ( این روش از آپدیت تاریخ 24 ژانویه 2020 به بعد قابل استفاده نیست )

برای تغییر دادن دوربین به صورت دستی‌ شما نیاز به برنامهٔ ویرایش متنِ قوی مثل ++Notepad دارید که نسخهٔ آخر این برنامه رو میتونید از سایت رسمی شرکت سازنده به صورت رایگان دریافت کنید.

پس از دریافت و نصبِ این برنامه به مسیر نصب Steam برید و به ترتیب به پوشه های زیر برید :

Steam/SteamApps/Common/dota 2 beta/game/dota/bin/Win64(32)/

که پوشه آخر رو باید با توجه به نوع ویندوز تون که ۶۴ بیت یا ۳۲ بیت هست وارد بشید، توی این پوشه یک فایل به نام Client.dll هست ، طبقه عکس زیر روی این فایل کلیک راست کرده و گزینهٔ Edit With Notepad++ رو بزنید :

پس از باز شدن فایل از منوی برنامه وارد قسمت Search بشید و Find رو بزنید (یا برای سریعتر انجام دادن میتونید از ترکیب دکمه های Control + F استفاده کنید)

پس از باز شدن پنجره Find توی قسمت Find What  تایپ کنید “1200” و دکمهٔ Enter رو بزنید ، طبقه عکس زیر :

  • این عدد ( 1200 ) بعد از عبارت Maximum visible distance می باشد.

پس از پیدا کردن متن ، این عدد رو به دلخواه از ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ تغییر بدید ، دقت کنید که چیزه دیگه ای رو پاک یا جایگزین نکنید چراکه ممکنه فایل خراب بشه و بازی اجرا نشه ، اگر هم به اشتباه چیزه دیگه ای رو تغییر دادید میتونید با استفاده از کلید‌های Control + Z تغییراتی‌ که به صورت ناخواسته انجام دادید رو به حالت قبل برگردونید.

بعد از تغییر دادن عدد از منو ی فایل گزینهٔ Save رو کلیک کنید (یا برای سهولت میتونید از دکمه های Control + S استفاده کنید ) ، طبقه عکس زیر :

و در آخر هم برنامه رو ببندید و بازی رو اجرا کنید و از بازی لذت ببرید .

اما سایت EZPing با افتخار برای کاربرانی که وقت و یا حوصلهٔ انجامِ اینکار به صورت دستی‌ رو ندارن برنامه‌ای رو آماده کرده و در اختیار کاربران قرار داده که به راحتی‌ میتونید فاصلهٔ دوربین رو تغییر بدید بدون اینکه نیاز باشه برنامهٔ اضافی نصب کنید یا اینکه عددی رو توی فایل‌های بازی‌ تغییر بدید.

این برنامه رو میتونید از این لینک دانلود کنید. ( این روش از آپدیت تاریخ 24 ژانویه 2020 به بعد قابل استفاده نیست )

پسورد فایل : ezping.ir

برنامهٔ طراحی شده نیاز به نصب نداره و به راحتی‌ قابل استفاده هست ، طبقه عکس زیر وقتی‌ که برنامه برای اولین بار اجرا می‌شه از شما مسیر نصب Steam رو می‌خواد که طبقه عکس زیر با فشردن دکمهٔ Change میتونید مسیر نصب رو تعیین کنید :

پس از مشخص کردن محل نصب، ۲ گزینه پیش روی شماست :

۱. Old Value : فاصله فعلی‌ دوربین

۲. New Value : فاصله‌ ای که مدّ نظرتون هست

اگر اولین بار هست که اقدام به استفاده از این برنامه و یا تغییر دادن فاصلهٔ دوربین می‌کنید ، Old Value رو بذارید روی ۱۱۳۴ و فاصله‌ ای که میخواید رو از منوی کشویی برنامه انتخاب کنید و سپس دکمهٔ Modify رو بزنید، طبقه عکس زیر :

*دقت کنید که به منظور راحتی‌ و متناسب بودن فاصلهٔ دوربین، ما مقدار‌های استانداردی را در نظر گرفتیم که میتونید به دلخواه انتخاب کنید ، اما اگر مقدار‌های دیگه ای مدّ نظرتون هست می‌بایست از راه حل اول اقدام کنید.

در آخر برنامه با نشان دادن متن Success موفقیتِ آمیز بودن عملیات رو نشون میده.

*دقت کنید که این روش تا به حال گزارش BAN شدن نداشته و جزو چیت یا هک حساب نمی‌شه!

*نکته : فایل Client.dll بعد از هربار آپدیت بازی دوتا ۲ به حالت اولی‌ خود برمیگرده و لذا تنظیمات دوربین نیز به حالت استاندارد برمیگرده و شما می‌بایست این تغییرات رو دوباره انجام بدید.

منتظر نظرات و پیشنهاداتتون هستیم ؛)

WwW.EZPing.IR

نظرات (34)

سلام دادا این اپدیت جدید داده 1200 سرچ میکنم بالا نمیاد میدونید چی کار باید بکنم

alireza

سلام من اینکارو کردم ب صورت دستی ولی دیگه بالا نمیاد بازی باید چیکار کنم

    سلام،
    حتما به اشتباه متغیر دیگری توی کد را تغییر دادید. برای رفع مشکل اگر بک آپ از این فایل دارید جایگزین کنید. یا از یکی از دوستان خود که این بازی رو داره فقط همین فایلش رو بگیرید و جایگزین فایل خودتون کنید. همینطور میتونید از تنظیمات بازی توی استیم گزینه verify files رو بزنید که مجدد خودش چک بکنه و فایل خراب رو دانلود کنه. برای وریفای کردن فایل ها توی گوگل عبارت How to verify steam game files رو سرچ کنید.

مسعود

سلام خسته نباشین من این روش شما را استفاده کردم ولی تغییری توی دوربین دوتا نمیبینم و شدیدا هم نیاز دارم که دوربینم بالاتر باشه چون برای ههیروهای اسپل زن واقعا نیازه دیده بازتری نسبت به محیط داشته باشی

پویا

اقا تو آپدیت جدید کار نمیکنه دیگه چیکار کنیم؟؟هم اون ۱۲۰۰ رو کردم ۱۷۰۰ هم ۱۱۳۴ رو ولی بازم زوم نمیره بالا

    سلام، همچنان روش دستی به خوبی کار میکنه. حتماً مراحل کار رو درست انجام نمیدید یا در آخر فایل رو ذخیره نمیکنید.

hossein

داداش دمت گرم درست شد

hossein

سلام. من همه ی این مراحل رفتم عبارت Maximum visible distance اومد ولی اخرش هر چی میخوام ذخیره میکنم نمیشه باید چیکار بکنم تا ذخیره بشه؟

Saeed

داداش من همه کارارو کردم باو این نرمفزاررم که میگین نست اصلا 😐

محمد

سلام چرا سایتی رو که مال خود شرکت سازندست ERROR میده اخه؟

ali

سلام برای من پوشه ی client.dll را نداره باید چکار کنم لطفا هرچه سریع تر کمکم کونید ممنون میشم

محمد

میشه واضه تر توضیح بدین

hamed

to patch jadid esmesh tu client.dll az “camera distance” be “Maximum visible distance” taghir krde

xvatay

salam
to update jadid dige karaei nadare
rahe jadidi hast ke beshe in taghir ro anjam dad?

    سلام،
    باید عدد 1200 رو جستجو و تغییر بدید. دقت کنید بعد از این عدد عبارت r_propsmaxdist قابل مشاهده می باشد.

امید

سلام اقا من میخوام دوباره عدد بدم ولی دیگه 1134 نمیاره میگه متن پیدا نشد. عدد خودمم میزنم ک نوشتم1600 بازم میگه پیدا نشد چیکار کنم بازم اون قسمت بیاد؟؟؟؟

    با سلام،
    احتمال اینکه عدد دیگه ای زده باشید هست. فایل های بازیتون رو از طریق نرم افزار استیم وریفای کنید که بهتون آپدیت بده و فایل درست رو جایگزین کنه. میتونید از یک دوست هم این فایل یعنی client.dll رو بگیرید و جایگزین کنید.

Ebi

Agha Radif Shod Dameton Garm

Ebi

DadaSh Linke DL MoshkeL Dare Harchi Mizanam DL nemishe ASlan Hichi Nemiyad

Never-1924

سلام/ممنون/خیلی ب کارم اومد/تنها دغدغه ای ک دارم اینه که هرچی فاصله رو بیشتر میکنم قسمت بالای مانیتور بیشتر سفید رنگ میشه/من رو حالت 1900 میتونم بازی کنم ولی نمیدونم با این مشکل چیکار کنم/وقتی رو حالت 1900 میزارم یک جهارم بالای مانیتور سفید رنگ میشه/چیکار کنم ؟ :((

A.M.H XRAM

آقا عالی بود مرسی از راهنمایدون

Arman

سلام دمتون گرم میگم این برنامه که خودتون درست کردین چرا تا رنج 1550 بیشتر نداره؟
ادم از روش دستی بره قطعا بیشتر سود برده چون به قول خودتون میتونه بزاره 1700 ک 150 تا از پیشفرض نرم افزار شما بیشتره که شاید به نظر خیلیا مسخره باشه ولی همین 150 تا تاثیر به سزایی رو بازی میزاره…

    سلام آرمان عزیز، بله درسته برای بیشتر گذاشتن مقدار، باید از روش دستی اقدام کنید.

      Arman

      سلام میگم اقا این روش دستی احتمال بن شدنش بیشتره یا نرم افزاری ک شما ساختین؟

      Arman

      اقا یه چیز شرمنده من یادم رفت بپرسم از 1700 عم میشه بیشترش کرد؟ چون شما گفتین از 1200 تا 1700 برا همین میخواسم ببینم ما میتونیم بیشتر از 1700 عم set کنیم؟

      سلام،
      هر مقداری رو میتونید سِت کنید اما پیشنهاد بنده 1600 تا 1650 هستش.

      سلام، احتمال بن ندارن هیچ کدام.